2010. április 12., hétfő

Pestós-tejszínes csirkemell


Vasárnap szinte egész nap a kertben ügyködtünk. Próbáltunk a - tavalyi lakásfelújítás következtében leamortizált - kertünkbe új életet lehelni. Kellett valami gyors ebéd. Volt itthon egy üveg pestó és csirkemell a hűtőben. Ebből adódott ez a már többször bevált étel.

Hozzávalók:

80 dkg csirkemell filé,

2 ek. liszt,

só és bors,

1/2 dl fehér bor,

2 dl tejszín,

olaj, vaj,

1 üveg pestó szósz,

petrezselyemzöld.

A csirkemellet felkockáztam, és megforgattam a sós, borsos lisztben. Egy serpenyőben felhevítettem az olajos-vajas keveréket, majd ebben több részletben, közepes lángon kb. 5-10 perc alatt megsütöttem a csirke kockákat. A készre pirult csirkét kiszedtem egy tálra, és félre tettem. Az üres serpenyő alatt a tüzet felerősítettem, beleöntöttem a bort (ha nem volt otthon bor, balzsamecetet használtam, úgy is nagyon finom lett), vigyázni kell mert nagyon csap. Amint az alkohol elpárolgott (pár perc), lejjebb vettem a hőfokot, és visszaraktam a csirkét a serpenyőbe. Ráöntöttem a pestót, a tejszínt és jól összeforraltam az egészet. Végül megszórtam a petrezselyemzölddel. Akinek sok ideje van, házilag is elkészítheti a pestót, úgy biztosan még fenségesebb.

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Nyami ez finom lehet ;)

családi tűzhely írta...

Köszi Bianka!