2011. június 24., péntek

Levendulás keksz



Mézigörtől érkezett hozzám ajándékba többek között egy üveg szárított levendula. Sokáig csak nézegettem, szagolgattam, gyönyörködtem benne. Hétvégén aztán neki bátorodtam, és elkészült ez a keksz. A kóstolók zöme nem ismerte fel, hogy mi van benne - aki felismerte, nagyon büszke volt magára -, de azért ízlett nekik:)


Hozzávalók:

30 dkg liszt,

20 dkg vaj,

10 dkg porcukor,

csipet só,

1 db tojás,

1 tk. sütőpor,

1 tk. szárított levendulavirág,

1 citrom reszelt héja,

1 ek. tejföl.


A lisztet, sütőport, sót és vajat összemorzsoljuk kézzel, hozzáadjuk a tojást, cukrot, reszelt citromhéjat, tejfölt, levendulát és tésztát gyúrunk belőle. Fóliába csomagolva legalább 1 órára hűtőbe tesszük.

Lisztezett deszkán kinyújtjuk, és virág alakú kiszúró formával kiszaggatjuk. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt megsülnek.
















5 megjegyzés:

gondaanyu írta...

Én is hasonlót sütöttem ma:)

Citromhab írta...

Már olyan sokszor akartam valami levendulás desszertet készíteni, a kedvenc növényem és rengeteg van a kertemben, de valahogy idegenkedem tőle, mint étel.
Nem is kóstoltam még, milyen lehet, ezért most Téged kérdezlek, a kekszben is olyan karakteres ízű és illatú, mint egyébként maga a növény?

családi tűzhely írta...

Gondaanyu, úgy látszik, egy rugóra járt az agyunk:)

Citromhab, tényleg nagyon karakteres fűszer. Szerintem minden az arányokon és persze az egyéni ízlésen múlik. Egy teáskanálnyi ebben a tésztában nekem kellemes volt, nem volt durván erős, de volt olyan kóstolóm is akinek nagyon nem izlett így sem. Sőt, olyan is volt, aki megtudva, mi van benne, meg se akarta kóstolni.

Mézigörl írta...

Örülök, hogy a levendulát is belecsepmészted a sütibe! :-) Nekem ez az egyik kedvenc sütim.

Jól passzol hozzá a reszelt citromhéj is! :-)))

családi tűzhely írta...

Mézigörl, tudod, nagyon jó kis ajandékot kaptam:)