2011. június 28., kedd

Töltött tök és további panaszkodás

Én már ezt az egész blogger rendszert nem értem. Jó pár hete szinte senkinél nem tudtam megjegyzést tenni (saját magamnál se). Most már valamennyire rendeződött a helyzet, de még mindig van egy pár oldal, ahol állandóan profil kijelölést kér, és azután névtelenként szerepeltet. Úgy látom, azoknál az oldalaknál fordul ez elő, ahol a megjegyzés nem előre ugró ablakban van, hanem a bejegyzés végén beágyazva. Nem tudom, mikor fog helyre állni a régi rend (tehetek valamit ennek érdekében?), addig is elnézést azoktól, akiknél nem jelentkezem mostanában.


És most jöjjön a recept. A töltött töknek számos variációja létezik. Én is többet készítettem már. Most jó sok kaporral és tejmártással készült. Kellemes nyári ebéd vagy vacsora.

Hozzávalók:

2 db (nem túl nagy) zsenge tök,

0,5 kg darált hús,

1 fej vöröshagyma,

20 dkg rizs,

0,5 dl tej,

3 ek. liszt,
10 dkg reszelt sajt,

1 nagy csokor kapor,

só, bors.

A megmosott tököket hosszában félbe vágjuk, a magokat kikaparjuk, és sós, ecetes vízben félpuhára főzzük, majd lecsepegtetjük őket. A töltelékhez a felaprított hagymát és a darált húst kevés olajon megpirítjuk, sózzuk, borsozzuk. A rizst szokásos módon puhára főzzük. A hagymás darált húshoz adjuk a megfőtt rizst, és belekeverjük a felaprított kapor felét. A tűzálló tálra fektetett tököket ezzel a masszával megtöltjük. A mártáshoz 4 dl tejet felforralunk, hozzáadjuk a maradék tejjel elkevert lisztet és addig keverjük, míg besűrűsödik. Végül belekeverjük a reszelt sajtot és a maradék kaprot. Ezzel a mártással leöntjük a tököket, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. fél óra alatt megsütjük.



















5 megjegyzés:

Hapci írta...

Elég nagy kupi lehet Bloggeréknél...
nem tehetünk sokat (leszámítva az esetleges menekülést), de tanulságos olvasgatni a "gyári" információs oldalon folyó kommunikációt. Valószínűleg azok a legidegesebbek, akik a kevéske CMS szolgáltatást kihasználva üzleti honlapot építettek rá.

Anikó írta...

Semmit nem tudsz tenni, a múltkor én egy hétig nem tudtam sehová írni, se válaszolni a nekem írt kommentekre, egyszer csak minden visszaállt. Türelmesen ki kell várni:-))))

Bianka írta...

Remek finomság

Anikó írta...

Nézz be hozzám légyszíves, majd amikor tudsz, mert vár egy díj sok szeretettel:-)))))

családi tűzhely írta...

Hapci, hát ez nem valami bíztató:(

Anikó, hát igen erről beszéltem, nem tudok nálad megjegyzést hagyni, ezért itt szeretném megköszönni a kedves díjat!

Bianka, köszi.

Kati, köszönöm.