2012. március 4., vasárnap

Svéd mandulatorta

Jó pár évvel ezelőtt az IKEA-ban ettem először ezt a mennyei süteményt, azóta ha néha napján arra vetett a sors (évente kb. egyszer) mindig vettem, illetve ettem egy-egy szeletet. Azután a neten böngészve számos receptre bukkantam, és belevágtam a saját mandulatorta projektbe. Két dologra nagyon figyeljünk az elkészítés során: a tortalap kettévágárása, mivel könnyen törik, illetve hogy a krémet elég sűrűre főzzük.

Hozzávalók:
25 dkg finomra őrölt mandula,
15 dkg barna cukor,
4 db tojás,
1,5 dl tejszín,
20 dkg vaj,
6 dkg cukor,
5 dkg mandulaforgács.


A tojás fehérjéket a barna cukorral kemény habbá verjük. Óvatosa belekeverjük a mandulát, és kivajazott, lisztezett torta formába öntjük a tésztát. 190 fokra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt megsül.

A tojások sárgáját a cukorral és a tejszínnel közepes lángon addig melegítjük, míg a cukor elolvad és a krém besűrűsödik. A tűzről levéve hozzákeverjük a vajat, és hagyjuk kihűlni.

A tésztát óvatosan ketté vágjuk, megtöltjük a krémmel, illetve kívül is bevonjuk vele. A mandulaforgácsokat serpenyőben megpirítjuk, és bőven megszórjuk vele a torta tetejét.

4 megjegyzés:

Kriszta írta...

Ezt viszem!Nagyon tetszik!

Zsuzska írta...

Nagyon jól hangzik, felveszem a kipróbálandós listámra! :-)

Bokor Boglárka írta...

Én is próbálkoztam néhányszor ennek a tortának az elkészítésével, miután átböngésztem a netet. Arra jutottam, hogy én a lapokat külön-külön sütöttem meg, így nekem könnyebb volt összeállítani és először nekem is hígabb lett a krém. A tied nagyon szép lett, és biztosan finom is gratulálok!

családi tűzhely írta...

Kiszta, megér egy misét:)

Zsuzsa, remélem, ízleni fog.

Margaretta, köszi az ötletet, legközelebb kipróbálom.