2012. december 17., hétfő

Mézes pogácsa



Minden évben ugyanazt a mézes receptet használtam eddig, de az idén újítottam. A mézes fesztiválon kaptam ezt a receptet egy ismerőstől, és kicsit félve kipróbáltam. Jelentem, a recept működik. Már egy hete készültek és még mindig puhák, finomak, már ami maradt belőlük. A héten muszáj lesz újabb adagnak nekilátnom.

Hozzávalók:
25 dkg meleg méz,
50 dkg liszt,
10 dkg margarin,
10 dkg cukor,
1 egész tojás és 2 db sárgája,
1 kk. szódabikarbóna,
1-2 kk. mézeskalács fűszerkeverék,
Tetejére:
1 db tojássárgája,
1-2 ek. tejföl,
dió, mandula.

A tészta hozzávalóit alaposan összedolgozzuk, lisztezett deszkán kinyújtjuk, a tetszőleges pogácsa formával kiszaggatjuk. A tetejét megkenjük a tejfölös tojássárgájával, dióval vagy mandulával díszítjük. 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük.

Nincsenek megjegyzések: